Home » News » Activitățile instuctiv-educative 

Activitățile instuctiv-educative 

desfășurate în grădiniță sunt variate și interesante și se desfășoară în forme diverse, accesibile pentru copii, asemenea unor povesti captivante, concepute și proiectate original și creativ.

Categoriile de activitati de invățare cuprinse in Planul de invatamant preprimar sunt :

  • Jocuri si activitati didactice alese ( ALA)
  •  Activitati pe domenii de invățare/ experiențiale ( ADE)
  • Activități de dezvoltare personală(ADP).

Intâlnirea de dimineață, este etapa care deschide programul unei zile in gradiniță și poate avea reale valențe socio-comportamentale, exersând abilitățile de comunicare ale copiilor.

Jocurile si activitățile alese se desfașoară pe grupuri mici, in perechi sau individual, copiii bucurându-se de mobilitate și de libertatea de optiune, beneficiind in jocurile lor de materiale diverse aflate la centrele de interes deschise in sala de grupa. Copiii au posibilitatea să lucreze pe centre de interes unde descoperă materiale diverse, plăcute și interesante de explorat, si desfășoară activități care îi ajută să socializeze în mod progresiv și să se inițieze in cunoașterea lumii inconjuratoare si a mediului social.

Alte activitati inserate in Curriculum sunt Rutinele, activitati- reper, si Tranzitiile, care constituie liantul dintre activitati, copilul trecand usor de la o activitate la alta, contribuind la integrarea continuturilor din ziua respectiva.

Un rol important in oferta educatională a gradinitei il ocupa Activitățile pe domenii de invățare/experiențiale (ADE), care se desfășoară fie in sistem integrat fie pe discipline, copiii fiind cooptati in activitati de cercetare și descoperire de noi cunostinte prin intermediul unor proiecte tematice sau a unor teme saptamanale proiectate, in functie de temele anuale propuse de Curriculum prescolar, precum si de nivelul de varsta , de nevoile si interesele copiilor din grupa. Continuturile acestor activitati de invatare sunt legate de realitatea inconjuratoare de experienta copilului, si pot fi parcurse cu usurinta, achizitiile copiilor fiind consistente iar competentele formate putand fi valorificate in contexte variate oferite de mediul cu care acesta intra permanent in contact.

 Domeniile experientiale sunt:

            1. Domeniul limbă și comunicare
            2. Domeniul științe ( cunoașterea mediului și matematică)
            3. Domeniul om și societate
            4. Domeniul estetic și creativ
            5. Domeniul psihomotric
Temele anuale de studiu prevazute in Curriculumul pentru educație timpurie sunt:
          * Cine sunt/suntem ?
          * Când/cum și de ce se intâmplă ?
          * Cine și cum planifică/organizează o activitate ?
          * Cum este/a fost și va fi aici pe pământ ?
          * Cum exprimăm ceea ce simțim ?
          * Ce și cum vreau sa fiu ?
         Aceste teme încearcă să acopere conținuturile care pot fi abordate cu copiii preșcolari într-un an de studiu, ținând cont atât de particularitățile de vârstă ale copiilor, cât și de nevoile lor de dezvoltare și de pregătire pentru școală și pentru viață.

      Curriculum la decizia grădiniţei respectă opţiunile părinţilor şi mai ales abilităţile şi aptitudinile copiilor cât și a doamnelor educatoare,  astfel încât conţinutul opţionalelor satisface nevoile de dezvoltare aptitudinală şi vocaţională ale acestora.

Curriculum la decizia grădiniţei:

,,Micii sanitari”

,,Muzică și mișcare”

,,Prietenul meu calculatorul”

,,Lumină și culoare”

,,Micii europeni”

,,Desenăm,colorăm,circulație  învățăm”

,,Cântăreții voinicei”

,,Micii pietoni”

,,Cântăreții veseli”

,,Prietenul meu,calculatorul”

,,În lumea poveștilor”

,,Natura,casa mea”

,,De la joc ….la educație financiară”

,,Prietenul meu,calculatorul”

,,După muncă și răsplată”

,,Micul informatician”

,,Cântăreții veseli”

,,Micii europeni”

,,Micii artiști”

,,După muncă și răsplată”

,,Povești la gura sobei”

,,Poveștile ,bucuria copiilor”

,,Cântăm, pictăm,ne distrăm”

Leave a Reply

Your email address will not be published.